Venture Mítink Beskydy 18.8-21.8.2011

Co jsem na Šumavě v červnu svým kamarádům slíbil jsem dodržel a uspořádal pro ně setkání v Beskydech a nejenom tam. Úkol to byl nelehký, protože času na přípravu bylo málo a věcí, které bych jim rád ukázal mnoho. Nakonec jsem s potěšením přivítal, že někteří toto setkání pojali jako prodloužený víkend a přijeli už ve čtvrtek. Počasí jsem objednal u Mirlose, takže můžeme začít:

Čtvrtek 18.8.2011
První dorazil Rosťa s Evitou, neboť to mají z Hradišťa vlastně přes kopec, potom sólo Mirlos s Evíkem a také Milan s Pavlínkou s doprovodem (Michal s manželkou na Tenere) a samozřejmě Petr, tehdy ještě na bílém Gold Wing. Ten mi udělal obzvlášť radost, neboť ve stejném termínů se konala akce u něho v Krušných horách a on se plahočil přes celou republiku do „nějakých“ Beskyd. Proběhlo ubytování v Hotelu Santis www.santishotel.cz , trochu krkolomné zaparkování strojů a samozřejmě pokec u pivka a dobrého jídla. Trochu jsem jim naznačil co je druhý den čeká a některé i trochu vyděsil, že start je už v 9 hodin, a to přesně.

Pátek 19.8.2011
Ráno jsem oficiálně zahájil mítink, rozdal nálepky s logem Beskyd a v devět, nula-nula jsme vyrazili směr Ostrava foto č. 1-4. Cestou jsme projeli Havířov v květech foto č.5 a „bezpečně“ jsme dorazili do Hornického muzea na Landeku www.landekpark.cz foto č.6. Záhy jsem zjistil, že jsem mezi zúčastněnými jediný, kdo alespoň trochu přičichnul k šachtě a ihned jsem se ujal přednášky o hornictví. Přítomni bez dechu hltali každé moje slovo, takže jsem se neodvážil ani moc improvizovat a sdělil jsem jim jen to, co jsem sám zažil nebo viděl.
Naštěstí, protože posléze při další prohlídce mi zkušený havíř dal v mnohém za pravdu. Pak již následovalo fárání do „hlubin“ dolu viz. foto č.7 a 8.
Plní dojmu z Hornického muzea a hlavně z fárání jsme se rychle přesunuli do firmy Autosklo-Slezská www.autosklo.com, kde nám majitel firmy pan Marek Strbačka představil z velkým zaujetím americké motocykly zn. Victory. Motocykly se určitě líbily a možná bylo zaseto i nějaké to semínko pochybnosti zda Ventura je opravdu to nejlepší. Ale nakonec mě to nechalo v klidu, jsem toho názoru, že Ventura je „jenom“ prostředek který nás dal dohromady a zdravé jádro se bude dál stýkat i kdyby měli přijet třeba Velorexem. Petr a někteří ostatní jsou toho živým důkazem.
Po prohlídce motocyklů Victory jsme dojeji na oběd do Motobaru u Hanky v Bravanticích www.motobaruhanky.com . V baru foto č.9 jsme se trochu zdrželi, abychom se vyhnuli silné bouři a pak jsme pokračovali přes Studénku , Příbor a Hukvaldy foto č.11 do skanzenu v Kozlovicích - www.namlyne.cz, kde jsme měli původně mít hlavní stan, ale bohužel skanzen foto č.12 a 13 je hodně dopředu zamluvený. Snad příště!
Ze skanzenu jsme pak podnikli dlouhý přesun do Mostů u Jablunkova, kde nás měla čekat sportovní část dne a to sjezd na svého času nejdelší bobové dráze v ČR www.hotelgrun.cz. Plány nám bohužel zkřížila třinecká firma Vesuvius, která zde měla firemní akci a celý areál byl neprodyšně uzavřen. No co, alespoň zbylo něco na příště a cesta tam, byla docela příjemná. V Bocanovicích foto č.14 jsme potkali dokonce vlak plný uhlí, které jsme ráno vykopali v Ostravě!
Na závěr dne jsme se ještě stavili v soukromém muzeu historických automobilů a motocyklů u pana Stonavského v Neborech foto č.15 a alespoň z venkovní části jsme si prohlédli nejstarší dřevěný kostelík na Těšínsku v Gutech.
Do Komorní Lhotky jsme se vraceli až pří západu slunce foto č.16 a to jsme ještě stihli alespoň projet „ocelové“ město Třinec foto č.17 a golfové hřiště v Ropici. Večer jsme se trochu znaveni přivítali s dalšími účastníky mítinku Arnoštem s Járou, Horácem s Janou a také nás navštívili Jarda s Majkou. Trochu jsme pokecali, popili a pojedli a šli se připravit na sobotní vyjížďku.

Sobota 20.8.2011
Ostrý start do sobotní etapy byl opět v 9h. Z K.L. jsme vyrazili na přání nových účastníků opět přes Třinec a později přes bankomaty v Jablunkově směr Polské Beskydy. Jezdci i ledvinky po překročení hranice ihned poznali, že kvalita povrchu silnic může být někde ještě horší než u nás. Ta nám však nemohla zkazit dojem z krásných výhledů, které se nám objevily po dosažení prakticky hřebenového přejezdu mezi Istebnou a Koniakowem. Následova krátká zastávka u srubové restaurace s vyhlídkou, skupinové foto č.18 a tradá rychle na Slovensko foto č.19 a 20.
Cestou na Vychylovku nás čekalo překvapení v podobě uzavřené silnice kvůli závodům automobilů do vrchu. Policie však pochopila mé argumenty a vpustila nás přímo do padoku závodních strojů, takže nakonec vše dobře dopadlo a my šťastně dorazili do depa Kysucké úvraťové železnice www.kysuckemuzeum.sk foto č.21 a po krátké přesvědčovací konverzaci s místním personálem jsme se i krásně svezli.
Pak následovala první enduro vložka do nedalekého penziónu Na konci světa, kde jsme při nádherném panoramatu pojedli něco brynzových halušek foto č.22 a 23. Cestou zpět jsme se ještě zastavili ve Staré Bystrici zhlédnout novodobý slovenský orloj foto č.25 a při čekání na hodinu „H“ jsme stihli i kafe.
Po Bystrici nás čekal celkem nudný přejezd do Moravských Beskyd. Kvalita silnic se rázem znatelně zlepšila a tak jsem si mohl dovolit vložit druhou enduro vložku k Masarykově chatě na Bumbálce, kde je velmi pěkná vyhlídka na celé Beskydy pro mě z nezvyklé jižní strany foto č.26.
Z Masarykovy chaty jsme se přesunuli hezkou klikatou silnici s dobrým povrchem přes Horní a Prostřední Bečvu na notoricky známé, ale vždy pěkné Pustevny foto č.28 a 29. Na Pustevnách jsme zbodli výborné borůvkové knedlíky a vyrazili jsme přes Bílou a Staré Hamry foto č.24 a 27 do Frýdlantu nad Ostravicí, kde jsme zabočili na Raškovice, Vyšní Lhoty a Dobratice. Cestou jsme potkali Radima z Třince na Glide a Lišáka (v něčem podivném, z čeho se nakonec vyklubal roadster od Toyoty) jak nám jedou nedočkavě naproti. Nakonec jsme celou vyjížďku ukončili před naší hospodou v Horním Žukově za přítomnosti několika místních zvědavců. Posléze natankovat, ještě jedna malá vsuvka golfovým hřištěm a rychle do penziónu na pivko a nějaký dlabenec foto č.30.
Na večerní zábavě bylo znát, že máme za sebou za poslední dva dny více jak 500km a většina s příjezdem na Moravu i něco přes 1000km. S příslibem účasti na příštích akcích ( viď Arnošte ) jsme se odebrali na kutě.

Neděle 21.8.2011
V neděli to byl již klasický scénář. Snídaně, kafe, poslední společné foto s majitelem hotelu a úprk v různě zformovaných skupinkách k domovu. Všichni dorazili domů v pořádku, otázkou zůstává jen osud jednoho z přihlášených Vládi Mottla, ale snad je taky v pořádku.

Závěrem bych chtěl poděkovat všem účastníkům mítinku za to, že dojeli až k nám do Beskyd a doufám, že zážitky a nová poznání jim za to stála.

AŤ ŽIJÍ BESKYDY 2013!

Eda C.

Další fotky z akce ZDE.

6ca142c8a9e08893da7d8667c51e16f9.jpg 96e5e428b652c64e8f267c4728048bcc.jpg 74fafca74285185151c94ecb985692ab.jpg 9c41407e5461a85fd53db7a39e034ca1.jpg f6ca421c065eb19af6553c7c042bc8ab.jpg
0b7f7835c57139b2af7e0073c199afb2.jpg 47ce3485d74c9a21042fb083071af36e.jpg e01fbf7ae2fff36f309b460a6c7ce79c.jpg 06fa1444a5aeae2ee5736ee80a8b75a1.jpg 92471d4c8c4a014aee69c7cb0e0c6311.jpg
acb09cf12ddf87faf14f6df6a548d350.jpg b8ee969646b9db3243bb56021eaf334b.jpg d3e2ab425cb67205d1212d52df27f4c4.jpg 7ee369c70093f9c039b9d5773c9042f2.jpg e952370e6dd9bcc8b717af1f2b8f99bb.jpg
f681af53f4b933cc44f6af477fb4d3ff.jpg e1e08d65f3e7f016c146b22bc7afa28f.jpg 325e0a452e1b72fca7d568605455e113.jpg 990368e083ea160215bf8e46287b089c.jpg d0b116861b0eb5c6f9d06d42e9ae7a4c.jpg
2dc784c35b67421d24d3bd9b65ebc02d.jpg 16e52d76d0d29f45c81021727587c295.jpg d00e368ef46bc7ef3ecdfe3a2c5a17a8.jpg 0485e9f75726a1dc4828b0e8937625a3.jpg e30d5c6932bb031063465382005a0f0d.jpg
b4ee18c16a1bd9724934be6559b0949c.jpg b7168508baf7af1c21653ee1c67311bc.jpg 69b703d3b5e730e2c53949cf91694e93.jpg 7391770f0f19b5263eb90f3ec88e56fb.jpg f7e1a8335f6f0e997229591f4fe1140a.jpg

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou. SKUTRPORTAL - vše o skútrech.